Estimat client: Sí vull, però així no. Ho sento, però algú ho havia de dir ... • Barter

Estimat client: Sí vull, però així no. Ho sento, però algú ho havia de dir …

Després d’un any fent onlines al màxim, t’asseguro volgut client, que, ni són tan fàcils, ni tan ràpids, ni tan barats com creus, … així que, acceptem el teu projecte (ens encanta acceptar projectes !!) però així no … Barter – online events: un ràpid resum del que hauria de ser;)

Hem recollit alguns consells, amb tot el nostre amor i afecte;)

 PLANIFICA

Encara que el que volem és arrencar i començar a treballar ja, aquesta fase inicial de planificar i calendaritzar tot el que necessitarem, quan, com i qui ho va a executar, és VITAL.

Els esdeveniments virtuals, sembla que són fàcils, però ara ja m’atreveixo a dir que són més complicats que els presencials. Precisen més control i millor guió, com bé sabem estem en un entorn nou, tant des del punt de vista dels que organitzem com des de la audiència, estem encara adaptant-nos!

Així que les presses no són bones. Planifica bé el previ, el durant i el post.

I per favor, els onine no són un pimpam, hi ha mooolt treball darrere. Així que, definim dates de celebració assumibles i per poder treballar l’esdeveniment com es mereix.

CONTINGUT I FORMAT

Igual que en un presencial el contingut és important, en online encara més. Tots sabem que el nostre espectador deixarà l’àudio connectat de fons mentre segueix treballant, i perdrem la seva atenció, així que:

  • Crea continguts molt potents
  • Selecciona ponents interessants i que sàpiguen comunicar molt bé
  • Dona-li creativitat als visuals i formats
  • decanta’t per esdeveniments amb sessions curtes, clares i concises
  • Afegeix dinamisme i interacció amb l’audiència. ¡Fes-los partícips!

AUDIÈNCIA

Què vol la teva audiència? Investiga i adapta’t a les seves necessitats. Fes-los participar, dissenya activitats de comunicació bidireccional. Com sempre, aquests moments d’experiència són els que els faran parlar del teu esdeveniment.

Atreveix-te, marca la diferència!

 TECNOLOGIA

Si tenim ben definit tot l’anterior, ara podem buscar i seleccionar quines són les tecnologies que millor s’adapten a les nostres necessitats.

A hores d’ara tots sabem totes les coses que pot passar en un online, ho hem vist en 1ª persona en molts esdeveniments i fins i tot hi ha memes rodant per les xarxes, però a part dels errors externs que no estan en les nostres mans, assegurem el que sí podem controlar!

Selecciona els millors partners, deixa’t assessorar per evitar el màxim els errors tècnics. Escull el millor equip hardware, software i humà possible.

SOM UN EQUIP

Igual que en un presencial, els dies previs són els determinants. I si no tenim un bon equip estructurat i preparat, ¡la liarem!

Tots les parts i partners del projecte som un “gran” equip, cadascun amb la seva part: comunicació, producció, tècnics, ponents, etc.

Com, en la nostra fase inicial de planificació, ja ho haurem deixat clar i ben definit, ara ens toca frenar i revisar tot punt per punt, perquè el directe surti bé.

Fes totes les revisions i proves tècniques. Prepara una bona escaleta, amb el major detall possible. Forma als teus ponents, moderadors, assaja amb el presentador. Assaja les dinàmiques i activitats de networking. Prova les eines i connexions. Coordina’t bé amb l’equip tècnic, no deixis res a l’atzar. Defineix les responsabilitats de tots els membres de l’equip. I ara …

” Llença’t i gaudeix del teu esdeveniment !!!

 Ah, i no t’oblidis, que en el post també tindràs accions i tasques a realitzar per tal d’aprofitar tots els continguts que hauràs generat, això és el que té més valor de tot per a la teva organització.

Per a la resta deixa’t acompanyar.

Sóc Anna Verdú, COO de Barter Partnership, i quan vulguis, parlem!

www.barter.es