EL PÚBLIC DIGITAL EN ELS ESDEVENIMENTS HÍBRIDS • Barter

EL PÚBLIC DIGITAL EN ELS ESDEVENIMENTS HÍBRIDS

Iniciem l’any esperant una “nova normalitat”, una que sigui semblant a la d’abans de 2020, però oblidem-lo com més aviat millor, la normalitat no tornarà, ni nova ni vella.

Els entorns són tan canviants i imprevisibles que, si fas això de sempre, ja no obtindràs el mateix de sempre, si no que ara serà molt menys. Tant la captació com el engagement del públic, s’han convertit en veritables reptes.

En 2021 els esdeveniments han estat en general, mal anomenats, híbrids. S’ha generalitzat la creença que oferint les dues opcions de participació presencial i digital se solucionaven els problemes actuals i anteriors a pandèmia.

S’han tractat de reproduir en el digital els mateixos patrons que regeixen en els esdeveniments de format presencial, i hem après que perquè el digital aporti valor realment als esdeveniments, necessita ser una altra cosa.

Pot ser una alternativa als indecisos d’assistir de manera presencial, però aquests són els menys, a qui realment hauríem de dirigir-nos des del format digital és a aquells clients que mai assistiran en format presencial. L’esdeveniment digital ha d’estar orientat als NO-WAYS, ells no esperen una rèplica de l’experiència del presencial, esperen una experiència digital de la qual valoren el contingut a un preu raonable.

És a ells als qui hem de dirigir els nostres components digitals per a involucrar-los i fer-los partícips de l’esdeveniment i incorporar així a un públic objectiu que mai hagués participat de l’esdeveniment presencial.

Però no sols hem d’aportar valor als assistents de l’esdeveniment digital, sinó que també s’han d’oferir avantatges als expositors, sponsors o organitzadors de l’esdeveniment presencial ja que, quan parlem d’una fira, els expositors sempre prevaldran al client presencial per sobre del virtual, perquè perceben el cost d’oportunitat de deixar d’atendre físicament per a atendre el possible comprador en línia, elevat.

Es poden buscar fórmules mixtes que facin, del virtual, un win-win per a totes les parts.

En Barter tenim experiència i idees. Shall we talk?